måndag 10 september 2012

Blogg blogg

Måste berätta och skryta på mina helfina ponnyer.

I torsdags hade jag en kompis hit och hjälpa mig med ponnyerna. Och wow vad jag var nöjd med mitt resulutat. Än en gång drog diva självklart och framåt ringarna efter sig och tyckte att det var superroligt! Snart ska jag dra fram vagnen och visa henne den, men det får lämna tills efter semestern.

Lumikki jobbade jag också med på torsdagen och där fick jag allt se resultatet av lite intensiv träning. Hon gick att styra och gick att få igång ensam. Inget tjat eller gnäll, och hon var superpositiv och framåt! Nu får hon en liten semester från allt det intensiva tills jag kommer hem igen.^^

Alma har jag haft en del ridlektioner med den sista tiden, men igår var äntligen R hit och vi var ut på en tur i skogen. Alma var som på nålar och så glad att slippa ut ensam i terräng med mig, R och grannens cykelskrälle. ^^

Snart är man i Turkiet då, och hästfritt en vecka. En hel vecka utan ponnyerna... Jag tror jag aldrig varit en vecka ifrån dem.. 5 dagar är det mesta jag varit ifrån dem. Sjukt eller hur ? Och de kommer vara himla sura när jag kommer hem.. ingen välkomstkommité inte, bara helsura miner som säger: "om du varit borta en vecka kan du väl lika bra stanna där då också"..

Bjuder på en bild på A´s fina araber Melizza, och Meciliah. Helt underbart vad vackra tjejer hon har. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar