måndag 15 oktober 2012

Soolsken ute och inne

Måste visa sötnöt bild av Alma från tävlingen i lördags. Tycker hon ser alldeles ljuvlig ut på den! ^^

Igår gick vagnträningen riktigt bra med Diva. Vi lade den på plats och gick med den, fast utan sele på. Det funkade riktigt bra, men som sagt så tyckte hon emmellanåt att det var onödigt och försökte springa ifrån.
Lumikki prövade jag också göra samma sak med, för hon har ju som sagt haft lite attitydsproblem, men igår gick det ju hur bra som helst. Inga gnällningar från hennes sida, så det var skönt.

Idag har Alma blivit riden en stund i terräng barbacka och det tyckte hon var skönt. Lite öm i hovarna är hon efter verkningen då en ny tunn stråle kom fram. Skönt ialllafall att hovböldshålet är igenväxt och okej.
Diva tömkörde jag på lindo, försökte köra lite basic dressyr och fick se en vig ponny som sällan visar sig på styva linan. Det var helt mitt fel, jag ska inte ha ett körpisk i handen med henne ännu.
Lumikki fick komma ut på en promenad med mig och vi var till skolan och hade miljöträning. Bla. tittade vi på rutschbanan och gick under den. Vi gick under klätterställningen och så tittade vi på gungbrädan som jag pomppade upp och ner. Jag borde miljöträna henne ÄNNU mera konstaterade jag.

Idag har det varit världens bästa väder, det känns så bra att ha häst sånahär fina dagar! Men imorgon är det regn och det kommer väl regna en hel vecka igen ha ja hört...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar