lördag 6 oktober 2012

Hopptävling vid Tavast Stall

Idag har Alma varit och tävlat med R till Tavast stall.50cm klass med en riktigt bra och basic bana,  och det ledde till en 5:e placering med noll fel på banan. Jag var supernöjd och Alma hoppade superfint. Jag har filmat, så det kommer att komma upp här videolänk så smånigom.n
Vi hade ett lite smågräl vid lastningen när vi skulle åka, men slutligen gav hon med sig då hon konstaterade att det inte var så himla roligt att jävlas sist och slutligen. Det var helt enkelt enklare att gå in i släphelvetet. (som jag förövrigt är superdupernöjd att jag köpte)

Diva fick också vara med på tävling som kompis åt Alma och hon var super hela tiden, kanske lite mer i tråkiga ändan då inte hon fick tävla. ;)

Lumikki fick vara hemma och vara dräktig. Hon ska bli ultrad igen på måndag och jag håller tummarna att allt är som det ska med bebis.

Och när vi kom hem från tävling for jag efter en snabb lunch ut med sambon och han höll på att fixa en utfodringshäck åt ponnyerna. Underbara man! Så den pysslade vi på med i 4 timmar och imorgon ska vi sätta taket på och så är det klart! Bilder på det kommer också senare.

Och vädret vad ska vi säga. Jag använder gummibåt och snorkel i hagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar