torsdag 25 oktober 2012

Dålig uppdatering

Ursäkta att jag inte uppdaterat på några dagar igen. Jobbet har varit intensivt i flera dagar i följd. Men som tur är det ju helg imorgon.

Jag har hunnit köra Diva en gång efter lördagens succé med henne. Sambon var med och hjälpte till och jag är så glad att ha honom vid min sida. Han är superduktig när det gäller att hjälpa mig med olika saker. ^^

Lumikkis massage närmare sig. Måndag så blir det att kolla igenom ponnyskrutten vid Lisas och se om vi hittar något som kan vara fel på henne. Det har blivit promenader med henne den senaste tiden för vill vara försiktig och se vad som är fel före jag använder henne inom ridning/körning.

Alma har jag hunnit rida en gång sen jag var i terräng. jag hade tänkt mig en långtur på henne i skogen. eller längs med grusvägen heter det.. men hah... tji fick jag. Vägskrapan hade förståss kommit och skrapat upp hela vägen och med en ömfotad ponny så var det bara att svänga om. Men skönt var det iallafall.
Och idag var jag ut på en promenad med henne. Hon tyckte det var roligt att gå omkring i skogen, och idag märkte jag hur säker hon blivit. 10 dasaner/vaktlar flög upp mitt framför oss och hon bara knyckte upp huvudet, sen for vi förbi dagisbygget och där drog de igång både motrosåg och en spikpistol. Inget av detta reagerade hon heller på, super! :)


Idag kom ju annars också första snön. Ponnyerna verkar inte märka någon skillnad. Eller jo. Alma vet för att marken är så hård att hon får lite svårt att gå ställvis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar