tisdag 30 oktober 2012

Lumikki

Vi
Igår var Lumikki då till massören och blev uppkollad ordentligt. A såg medsamma att hon inte alls gick bra, hon gick mer som hon skitit ner sig än normal gång.
Hon hittade inte mera än det att hon hade överrörliga leder, speciellt höger bakkota. Den var lite som en kulled så hon skulle konsultera med en annan kunnig massör vad detta kan bero på.
Annars hade hon väldigt ont i ryggen och korset, därav säkert varför hon har varit sur vid allt jag försökt göra med henne i sommar med ridning, selning os.v. Jag tyckte väldigt synd om henne då det riktigt ryckte och började krampa då allt släppte i ryggen på henne. Men samtidigt såg man ju medsamma vilket resultat det blev på en gång, hon började ju röra sig bättre.

Hon ska nu få olika preparat och försöka vara igång regelbundet nu för att sen se om problemen kommer tillbaka. Då måste vi ta kontakt med veterinär.
Idag går hon ordentligt och är nöjd och glad.

Jag är glad att jag följt min magkänsla. Jag har känt på mig att något inte är som det ska. Bla. med fölet men också när det var borta förstod jag att NU är det också något annat som lurar på. Och jag är INNERLIGT glad att jag följt min magkänsla och inte gjort mer än promenrat och pysslat med henne. TÄNK om jag hade börjat rida eller köra henne och tänkt att hon är 5 år och bara prövar mina nerver. Skynda långsamt är mitt motto, och tack gode gud att jag gjorde det, hon kunde ju fått mén för livet annars..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar