måndag 5 maj 2014

Första tävlingen för iår

Härligt härligt!
Igår var det första tävlingen för Diva och mig. Samt också för E och M som var och tävlade med Diva.

Diva tävlade först i ridklass lätt tillsammans med grannens sexåring. Det gick riktigt bra, men Diva såg lite småspöken här och där, men annars uppförde hon sig exemplariskt. Lite lugnare tempo skulle man ju ha önskat hon skulle ha haft. Med det blev en andra plats av två starter så visst är vi nöjda iallafall. M fick ju både pokal, pysselsaker och rosett med sig hem och var är nu bättre än det.

Sen tävlade jag och E med Diva i agility. Både min och E´s agilitybana gick som på räls med Diva. Inga problem alls utan det löpte riktigt bra. Hopphindret var ju det svåraste.. det var ju dedär med att lyfta på bakbenen... Men Diva tyckte det var riktigt kul och hade bra fart genom hela. Den blev en 3:e plats av sex starter i min klass och E blev 6:e av nio starter i junior.

Alma deltog ju också med mig i seniorklassen i agilityn och hon klarade alla hinder, to.m HULA HULA ringen som var tillräckligt stor för henne. HAHA! det trodde jag aldrig vi skulle kunna få henne igenom. Tack till arrangören som fixat en väldigt stor ring. Vi blev placerade sjätte av sex starter, för på slutet kom bilringen vilket är lite svårt för Alma. Man lägger ena foten in, men den andra är på vift på annat ställe än I ringen. Men jag är mycket nöjd med henne för hon uppförde sig felfritt hela dagen och inget tjafs eller så. Lite på prisutdelningen blev hon stressad av de rungade applåderna som ekade inne i manegen.

Sista bruksklassen för dagen var tömkörning lätt och den var jag med Diva i då. Tyvärr blev tävlingen flyttad inomhus till manegen då det blev snöstorm utomhus. Det betydde att vi fick en yta på ca. 10  20 meter att tömköra på då ena delen av manegen var upptagen av agilitybanan.
Jag blev stressad före och tömkörde programmet och kände att dethär blev inte alls något bra. Jag kände mig ofokuserad och att man dessutom skulle hållas inom fyra koner kändes konstigt, MEN vi kom runt och dessutom kom vi ut med segern i hela klassen av nio starter. Så på något vis tror jag vi gjorde det ganska bra iallafall. Och vi är kvalade till FM igen i Mustiala finalen, men då är vi i Grekland så inget FM för vår del iår, men kul iallafall att lyckades igen ta en finalplats.

Om vädret kan jag inget annat än säga fy och tvi
. USCH. Det regnade, snöade och haglade och blåste kallt om vartannat. På morgon när jag vaknade hade vi ngr. cm snö på marken. Inte precis inspirerande att vara ute på tävling hela dagen då. Och dessutom var det på minus. BRR! Det var ju majväder eller hur ? Få se om vi bygget snögubbar på midsommar ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar