lördag 17 maj 2014

Terrängritt

Nyss inkommen efter en över timmes tur i terräng med ponnyerna och tjejerna. Det gick riktigt bra, över förväntan trots att det blåste som bara den så jag är mycket nöjd. Själv cyklade jag och fick trampa på rejält då Diva promt skulle tävla vem som skulle hinna först. Man fick nog småskratta åt henne för Diva var så svettig då vi kom hem, hon hade minsann gett järnet i både skritt och trav, men bara på ett positivt sätt. Om vädret håller i sig ska vi försöka oss på en tur igen, men denna gång med jag i sadeln.
Alma klarade turen riktigt bra och var riktigt med på noterna hela tiden och uppförde sig väl. Inte ett spår märktes av hennes kolikanfall. skiten är dessutom bättre så det blir väl snart 100 % bra.

Igår tömkörde jag Diva en stund i blåsten och det gick bra, över förväntan faktiskt och hur nöjd är man väl inte över hennes fina skänkelvikningar. Hon verkligen försöker så tappert det bara går. Oj oj oj. Söta skrutt.

Nästa helg är det Kalajokitävlingarna tillsammans med tjejerna och Diva. Det ska bli roligt och ser fram emot en trevlig tävlingsdag, jag har aldrig varit förr i Kalajoki och tävla så det ska bli intressant. Än en gång är jag först ut i startfältet, inte så kul att vara först men nåja. Man får ju snabbt överstökat det hela då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar