söndag 27 april 2014

Ridning och tömkörning i solskenet

Vilken värme altså, 17 grader just nu och jag njuuuuuuter!!! Ännu har inte kräken vaknat till liv så jag njuter till 100 procent, men det lär väl bli kortvarigt tills knott och annat dyker upp.

Just nu ligger ponnyerna i alldaglig träning, och det är riktigt roligt att börja på igen och hålla igång.
Jag hade både ridit och tömkört de senaste dagarna, och idag har jag varit på terrängtur med båda ponnyerna och Diva har blivit riden.

Nästa helg, exakt om en vecka är det dags för första tävlingen tillsammans med Diva och nu känns det riktigt ok att börja tävla igen. Diva har uppfört sig de senaste veckorna utan att härja och fjolla omkring och känns nu stabil igen. Däremot så är det ju bara att fortsätta träna träna träna med allt, och speciellt också för mig så man får in både känsla och teknik tillbaka.

Helst av allt skulle jag ju vara ute hela tiden, men nu får jag faktiskt fixa huset i skick igen. Det är både dammigt och lite småråddigt här hos oss, så nu blir det väl dags att ta i dammsugaren igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar