söndag 13 april 2014

Dålig bloggerska

Min Mullekopp.

Fr. v. Emma, Ristar och Sonic.
Jag är minsann en verkligt dålig bloggerska, men tyvärr får ni leva med de snåla uppdateringarna. En del har hänt med ponnyerna sen sist.
Diva har slutat med sina vårkänslor och tokigheter och börjar verkligen visa sitt vanliga jag igen. Hon går att tömköra nu utan att hon drar eller rusar så nu känns det på god väg igen. Inlärningen av skänkelvikning har jag tagit upp igen också och hon får ett plus i kanten för att hon är så duktig och har viljan.
Och ridningen med grannens femåring har gått riktigt riktigt bra.

Alma har blivit riden med hackamore vid manegen i Kållby en gång. Hon funkade riktigt fint i det, det var min kompis A som satte sig upp och pröva för jag har själv ingen erfarenhet av dessa bett men A tyckte att det funkade superfint.

Alma och Diva har deltagit i en unghästkurs i Vasa, och den var riktigt givande. Utställning stod på schemat och man träffade flertalet människor som man aldrig sett förr och det är roligt att träffa nya bekantskaper.
A var med och lånade Alma, Alma är ju ingen unghäst men hon har ju varit knepig att visa så det passade bra att hon kom med iallafall
Båda ponnyerna uppförde sig riktigt bra. Alma fick fina betyg av en av de som höll kursen, finaste av de fem russen hon har sett så det tyckte jag var riktigt fina betyg. Diva kommenterade bara att hon har fin utstålning och att hon var så pigg och framåt. (Hon var lite upp i varv, därav kommentarerna för hon somnade sen på slutet...)

Jag har varit på Tammerfors hästmässa också, och där fyndade jag en sadelupphöjare åt Alma så nu kan jag äntligen rida i lädersadeln. Och så blev det nytt balsam till man och svans som luktar gammal husbil/wunderbaum. Hemsk doft men den har funkat helt ok. Dock måste ny inhandlas till tävlingarna. Urk vilken stank altså.
Diva fick nya tyglar som tyvärr var för långa, och så fick hon ett riktigt fint diamantpannband i rosa som verkligen glittrar i solen så det var ett rejält fynd.
Till mig själv hittade jag en Mulle mugg i Rosa. Den kostade 9 € men på något sätt har jag fastnat för Lena furbergs figurer så jag tror jag minsann ska passa på att fynda de gånger jag hittar något hon ritat.
Det blev en väldigt lång dag när vi var på mässa, men det gick riktigt bra och vi hann verkligen titta och kika i alla montrar som fanns och titta på de olika programpunkterna de hade inne i hallen också.

I tisdags flyttade de nyaste tillskotten i min lilla djurfamilj in i sadelkammaren. Tre marsvin som heter Ristar, Sonic och Emma. De är alla syskon, men pojkarna är kastrerade så det blir inga bebisar här inte. De är verkligen jättefina och jag gillar dem faktiskt riktigt mycket! Jag tycker de är himla söta, och så har de så söta kuttrande ljud. Dock är de väldigt rädda ännu men det har faktiskt redan märkts att de börjar känna sig mer bekväm med mig.

1 kommentar:

  1. Hej! Nu är jag tillbaka från TLryttarna och börjar blogga på min egna blogg istället -tildaedin.horseworld.se- där jag kommer blogga om min vardag i övrigt, åsikter, tips & massa annat kul! En riktig hästblogg! :D

    Hoppas verkligen du tar dig den lilla tiden och kikar in, och kanske lämnar någon kommentar eller två. Eller kanske fortsätter du läsa? :)

    Kram! (Ber om ursäkt ifall du inte tycker denna kommentaren var okej)

    SvaraRadera