måndag 21 april 2014

Utställning

I lördags var jag och M på utställning till Rantsila, en rejäl bit härifrån, lite över 200 km upp mot uleåborg. Vi deltog i match showen och i ponnyklassen och jag blev så glatt överraskad av Alma. Jag var verkligen helnöjd med henne då jag visade henne. Inget tjafs eller så utan hon jobbade på helfint fast inte Diva var inne på samma gång i ridhuset så gick det finfint. Förr har det vart lite kaos då hon inte haft Diva med, men altså damen har verkligen växt till sig.

Det var ganska många ponnyer med i deras klass, de var hela 15 stycken och Diva placerade sig till sjunde i ponnyklassen och Alma delad åttonde plats med nästa. Det märktes minsann att det var en match show för Almas bedömning var i princip bättre än Divas... MEN jag är ju förståss jättenöjd med Diva och såklart M som visade henne så bra! Eller det måste ha gått bra men jag såg ju inte det för jag var ju ute med Alma då. Men både fick varsin rosett plus lite extra vinst till Diva och M då.

Igår fick ponnyerna ha en välförtjänt ledig dag, men idag skulle man minsann kunna hitta på något. Vädret är ju superfint! Iallafall vet jag att jag ska och titta på islandshäst, kanske to.m känna på hur det är att sitta på en sådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar