onsdag 6 februari 2013

Tömkörning och ridning

Hela helgen har jag ju som sagt haft igång ponnyerna. Diva har tömkörts, och Alma har jag satt selen på igen efter flera års paus. Hon brydde sig inte det minsta utan sov i solen. Och så har hon  blivit riden

Jag har haft ponnyerna igång idag också. Diva tömkörde jag och konstaterade att det är JAG som behöver hitta mera fokus, mera koncentration. TÄNKA efter lite, förbereda, fokusera. Herregud, hur svårt kan det vara ? Diva var duktig, fast hon varit ledig två dagar.
Alma skrittade jag runt lite och jobba lite med hörn till hörn leken och det funkade bra. Försökte också få henne att söka sig neråt och det gick hyfsat bra, men underlaget var inte det bästa att jobba på, men ridit det har jag ju gjort iallafall idag. Och det känndes riktigt riktigt bra! Jag måste försöka sänka ribban på mig själv och bara försöka njuta av ridningen.

Höbalen jag köpt verkar också väldigt bra, Alma har iallafall inte hostat något värrigare nu och det känns skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar