torsdag 21 februari 2013

Superpass

Gammal bild av ponnyerna från Lappfors.
I förrgår hade jag ett verkligt verkligt superpass med Diva. Vilken superponny det finns i henne, slutar aldrig förvånas över hur mycket hon vill kunna!
Jobbade med volter och hade fuskat lite och fixat upp ett "tråd" åt oss i snön. Det är så himla klumpigt och dumpigt att gå omkring i snö som har blivit till skare så det blir så mycket ryck och knyck. Och det var smart gjort för det gick mycket smidigare nu!
Jobbade altså volt i både höger och vänster varv, och vi blev böjda, som en banan, finally! Där kom trådet till hjälp mycket! Svårt för henne att börja dra inåt eller utåt då.
Ställde utåt och inåt, jobbade hörnen, gjorde halter, ökningar, avsaktningar  os.v. Jag var så himla stolt när jag slutade så det var inte klokt.

Alma jobbade jag med att vänta i uppsittning, många gånger kör hon upp huvudet och backar några steg bakåt. När hon gjorde det flyttar jag henne i sidled och det jobbade jag med i förrgår. Hon var så lyhörd och snäll. Och förvånad att jag inte satte mig upp heller och red, men så ska man göra ibland så inte allt förknippas med att nu ska vi rida en timme.

Igår for jag och M med ponnyerna igen på promenad. Vi for längs en annan väg denna gång så vi skulle få lite bilträning med Diva på tömkörningssidan också.
Allt gick väldigt bra, dock kräver Diva att man verkligen har henne att tänka annars blir det en enda soppa. Eller ett dragkalas, headshakingkalas os.v. Så det blev halter, ökningar, igångsättningar och en massa slalom.
Alma lunkade mest på och stal till sig x antal granriskvistar längs vägen, en gång var hon riktigt på väg ner i ett dike för att hämta något att tugga på¨. Inte är vi rädda här inte.
Vi mötte strax före vi kom hem igen en lastbil. Diva höll bokstavligen på att skita ner sig, medan Alma tittade lite snett på ekipaget och stod stilla på stället. Thank u good! Det var verkligen SUPERTRÅNGT! Lastbilen var ca. 1 meter från mig så inget att hurra över precis.

När vi kom tillbaka till hagen så passade M på att fota en massa helfina bilder igen. Diva showade så fick ett par riktigt fina av henne såg jag, dock har jag inte fått dem ännu av M men de kommer synas här när hon redigerat klart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar