lördag 9 februari 2013

Helg [v]

ÅÅh. Äntligen helg! Suckar ut.

Igår var det en superfin dag utomhus, sol och vackert men lägenheten var verkligen skitig så hamnade att städa istället, skulle nog annars ha kvamnat i allt damm.

Jag håller ju som sagt att planera upp lite för sommaren, och nu har jag börjat fundera att betäcka Alma. Jag har redan hittat en hingst som också Almas uppfödare tyckte skulle vara passande. Han heter Urgute, här finns länk till honom: http://www.teamsatamo.net/29
Och så har jag dessutom tänkt skicka iväg henne till nykarleby för lite tillridning i två veckor också i sommar. Antagligen blir det så att Alma blir stamboksförd i sommar, och hoppas minsann att hon inte får någon arma hovböld igen.

Men nu funderar säker ni, vad ska jag göra med Diva då ? Diva lämnar nog hemma, men har en underbar vän som sa att det säkert ska gå att ordna att jag lånar någon av deras ponnyer.


Idag ska jag träna lite agility tillsammans med A och Diva. Det ska bli roligt, för tävlingssäsongen närmar ju sig och de ska ju också tävla iår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar