lördag 2 februari 2013

Lektion och ponnyridning

Igår startade jag igång med att tömköra Diva efter en lång paus. Vi hade inte fokusen i början på samma ställe och det blev kanske inte sådär 100% bra, men nöjd var jag iallafall och tränare T också. Vi fick lite hemläxa och jag passade på att träna med henne idag och WOW. Jag är supernöjd.
Diva jobbade så fint hela tiden, bråkade inte alls och hade inte superduper fart på utan lunkade nöjt på och ökade och stannade i exakta ögonblick som jag ville. Volten blev mera rund än hemmagjort ägg och jaaa-a, idag var en bra dag för oss! Nya tag kanske imorgon?

Alma har jag dessutom också hittat en sele till, och kanske imorgon ska jag pröva den om vädret tillåter. Idag var det ponnyridning på schema och E var och rida. Ridningen gick super och dessutom galopperade Alma med superfart idag och var inte jobbig att fatta galopp idag. Hon älskar när det yr snö omkring henne. Hihi. ^^

Igår fick jag hem min nya höbal, halleluja. Så få se nu hur Almas hosta blir, antagligen bättre. För denhär balen verkar iallafall god då de finslipar och putsar upp exakt alla strån som kommer ur den. Och balen, den var enorm! den var som en stort berg! Wooow!

Idag har altså varit en superbra dag med ponnyerna. En wow dag helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar