söndag 17 februari 2013

Helgen

Lördag:
Tömkörde Diva en halvtimme ungefär, jobbade på tömkörningsprogrammet och det gick hyfsat bra. Emellanåt blir det lite missförstånd, emellanåt flyter det på och emellanåt är det bara jag och min koncentration som inte funkar. Nå, hade inga höga förväntningar då damen hade stått flera dagar i rad och då brukar inte koncentrationen vara den bästa, men det är ju helt mitt fel också.
R kom och rida Alma och det var ett tag sen sist och det gick riktigt bra. De håller på att bli riktigt super tillsammans och matte är nöjd!
Vi absolut längtar till vår då vi får tillgång till ridplan tack vare snälla kompisar. Tusen tack S! Du är guld värd!

Jag var dessutom på lördag och tittade på träningar till Esse. Hoppträningar och det såg helt ok ut. Det var en normal höjd som to.m kan överväga att kravla över. Dock krävs det nog en massa pepptalk före jag ens skulle överväga det. Uäk. Gillar inte hoppning, jag har inte fått pröva på det allt för ofta och med åren blir man ju mer rädd av sig. Och fallit av några gånger rejält och så roligt är det inte att hoppa så man riskerar att dö för det.

Söndag:
Idag har jag som sagt inte ännu varit till Lepplax, men vi ska iallafall ut med ponnyerna idag igen jag och M. Får se om lejonkungen syns till idag. Kanske den är försvunnen med tanke på att Alma fick jobba ordentligt igår.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar