söndag 22 april 2012

Tammerfors hästmässa


Igår besökte jag Tammerfors hästmässa och blev ganska mycket fattigare. Inhandlade ett nytt repgrimskaft som jag har tänkt på hur länge som helst att inhandla men det har aldrig blivit av.
Och två nya grimmor köpte jag också. Den ena är åt nya ponnyn Lumikki och den andra var en lädergrimma som ska användas av både Diva och Lumikki. Alma fick inget nytt, men hon har ju nyss fått nytt schabrak och pannband så det var nog bra för hennes del.

Idag har jag haft lite ponnyklubb och agility stod i fokus. Diva tyckte det var roligt, men lite ringrostig var hon ju nog märktes det. Men lite träning så fixar sig allt galant. Jag fick dessutom inbokat tid igår till massören, det blir 20maj och kommer krocka med agilityträningen och tävlingen i Esse.. Hmm.. får se hur det blir med det nu då..? :(



Sätter upp film här när Alma och Diva blev miljötränade här om dagen. Det tyckte de var så roligt. Alma tänkte så det knakade. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=_VhKxxPr6K4



Ha de gött! Jag ska fortsätta titta på Världscuppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar