onsdag 11 april 2012

God förmiddag


Fy för det hemska vädret som råder på utsidan. Ponnyerna är tvära, sura och vill inte alls vara i kontakt med ngt som kallas koncentration och jobb.

Jag har en paus mitt i dagen idag då min jobbdag blir extra lång idag. Så jag passade på att mocka och laga nytt vatten åt ponnyerna. Kämpade mig med mjölkkärran i snön full med vatten och var genomsvettig då jag kom därifrån med lite öronvärk på köpet.
Jag for sen iväg till Lappfors Snickeri och tittade på brädor som jag ska använda till det gamla vindskyddet i plastformat. Det ska stabiliseras upp och fixas upp tills Lumikki kommer hem. Och plus att vi ska ha fixat lilla bron så vi kommer oss lättare iväg ut i terräng.
Och så borde jag ta och kolla upp vilken butik som säljer förmånligast eltrådar. Skulle behöva fixa upp dem lite inför sommaren hade jag tänkt. Ska se om man hittar ngt fiffigt och bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar