söndag 8 april 2012

Putsning av ponnyer


Idag har jag putsat upp ponnyerna så nu skiner de som polerat silver. Njä, kanske inte riktit så. Men manar och svansar har blivit utredda och det mesta av höet som suttit där en längre tid kom också lös.
Divas svans passade jag dessutom på att klippa ca 5 cm. Jag har tänkt låta min frissa göra det, men nu blev jag så irriterad på det släpande släpet så jag tog saken i egna händer och klippte. Snyggt och jämt blev det.

Jag har gått och blivit medlem i Suomen russ-ponien ystävät. Och iår ska Alma delta i MoniPoniRussi. Det går ut på att man ska samla under ett helt år poäng från olika tävlingar, och sen utses årets russ ponny i slutet/början av det nya året. Jag hoppas att andra med russ häromkring också tar och deltar i tävlingen för att visa upp pampas sida av det hela. ;)

Imorgon blir det tävlingssdag och det ser jag fram emot. Hoppas på att de denna gång harvar upp utebanan så man kan värma upp ordentligt.

/ Sabina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar