onsdag 25 april 2012

Stalldrömmen


Jag har ju alltid drömt om att ha ett litet stall. Med två till tre boxar, men inte större i och med att jag väljer att ha mina ponnyer på lösdrift.

Men om jag får välja den dagen det byggs ett stall så ska det vara i enkel trä. Det ska inte vara galler mellan boxarna, utan jag vill gärna att de ska kunna nosa på varandra och ha kontakt på det viset de gånger de är inomhus.
Sen skulle jag vilja ha en varm sadelkammare. Det skulle vara så skönt att kunna mysa och inte ha stenskarpt läder varje gång man ska ut och jobba.
Och en dörr som är två delad. Det är så snyggt. Och fönster man kan öppna på sommaren då det är varmt.

Okej, vem är villig att skänka dethär stallet åt mig ? Och jo visst ja, medsamma någon kommer och bygger kan de fixa upp en ridplan och ridhus åt mig också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar