tisdag 27 december 2011

Stallstädning


Nu imorse har jag haft lite uppfräschning av stallet. Steg upp väldigt tidigt fast jag börjar sent i jobbet så jag ska få något vettigt gjort idag.

Möttes av klingis och stark blåst utomhus. Inget vidare träningsväder ännu på en bra stund... Ponnyerna har vilat nu i flera veckor känns det som.

Började med att fodra ponnyerna. Båda två är riktit nöjda imorrn, även fast inte blåsten är så popluär, men vilken häst tycker om när det blåser ?

När jag kom in sen började jag fixa med vatten. Det ska jag fylla på när dagsljuset tänds igen.. vilket verkar ta väldigt länge idag. Klockan är snart 9 och det är mörkt som i graven ännu.

Sedan kom jag på att när jag ändå har så bra med tid så kan jag lika gärna städa upp lite i stalldelen. Jag har egentligen inget stall, fast det är nog mera stallsdelen om man säger så. Jag delar med pappa och har ett utrymme med min hästutrustning och foder i som jag kallar för stallsdelen. Där finns också bilringar, några cyklar, tvättmaskin och en gräsklippare som jag samsas med. Samt gamla bildelar. MEN det funkar och jag är nöjd.

Så sagt och gjort.
-Jag har tvättat upp en stor hink som jag ska använda som regnvattenuppsamlare vid hagen eftersom jag fått ditfixat ett stuprör nu.
-Sopade upp golvet och lite av borden.
-Satte tillbaka manknoppar på sina rätta platser som låg huller om buller i min ryktlåda som jag använder vid träning och tävlingstillfällen. Passade också på att tvätta ryktlådan.
-Satte ett schabrak i tvättmaskinen.
-Slängde lite gammalt skräp som fanns här och var.
-Lade allt tillbaka på sin rätta plats.

Jag har ju endast rosa och lila utrustning till mina ponnytjejer. Det är min favoritfärg och jag tycker verkligen om att synas när man är ute os.v. Det piggar verkligen upp med lite rosa färg. Var och en har sin smak på saker och ting. Så därför har jag fotat och lagt upp lite vad jag har för utrustning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar