onsdag 28 december 2011

28 December 2011




Äntligen verkar det ha slutat susa där ute i träden. Jag har inte ännu varit ut till ponnyerna och hoppas de är kvar i hagen, för inatt BLÅSTE det. Jag har aldrig hört något liknande.

Mina ponnyer går ju på lösdrift så dom blir nog vana med allt vad som heter väder och vind. När dom vill står dom i vindskyddet, annars står de på utsidan och kikar.
Lösdrift har jag för att jag anser att det är verkligen det bästa möjliga hästen kan få ha. Frisk luft och rörelse, det gör en häst glad och lycklig. Om den sen står i ett vindskydd eller inte beror ju helt på hästen och vad den vill.
Diva behöver dessutom vara igång mycket. Hon har ju upphakningar i båda bakknäna och om hon inte rör på sig blir hon stel och det hakar mer upp sig. Jag hoppas ju innerligt att det ska växa bort, det är svårt att säga eftersom hon bara är 2 ½ år gammal.
Och Alma som har mycket energi så för hennes del så får hon springa skutta och busa precis så mycket hon bara kan och hinner. Nu när det är is så blir det ju inte så mycket spring och bus, men det är jag bara tacksam för.

Dock när man har en häst på lösdrift så är det ju allra bäst att inte ha klippt dem, därför börjar de se ut som isbjörnar. Speciellt Diva. På bilderna ser ni Alma och Diva i dagsläget och en bild på mitt vindskydd då jag nyss fått det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar