fredag 30 december 2011

Spritt i baken ?



Idag slapp jag förr från jobbet och passade på att hämta min hoppsadel (som ni ser i inägget nedan) från Lisas där den varit en tid då ngn skulle prova den.
A var där och då kom vi på att vi skulle ta med hennes lillasystrar på ridtur med Alma och Diva.

Alma uppförde sig exemplariskt, lugnt och försiktit och inget bråk. Båda systrarna satt och red och det gick så fint så fint. Hon är så bra med barn Alma. Så fin så fin! Jag är så stolt över hur bra hon mognat!

Diva däremot visade tydligt från första stund att här fanns det minsann energi som för två. Hon hade en väldans fart på och race flera gånger förbi Alma, hade lite huvudkastningar och passa på att sparka bakut tre gånger i rad när hon ändå höll på. heja bara, min (snart) treåriga ponny tror hon är ett arabiskt fullblod. Men knäna hördes det inte ett ljud från, inget knak eller brak. Det är väl att passa på att sparka bakåt så länge det inte knäpper till så mycket tycker hon väl.

Imorgon är det nyår, jag bävar. Som alla andra år. Två gånger iåret smäller det här. En gång på nyår, en gång på villaavslutning. Fy farao.

Obs! Bilderna är tagna ifjol. Fotograf Jenny Sulkakoski

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar