tisdag 27 december 2011

Presentation


Nu har jag äntligen kommit mig för att starta upp en egen ponnyblogg. Inspererad av andra ponnybloggare så vill jag också ge mig på ett försök. Jag har dock kvar min andra blogg: prensesblogg.blogspot.com

I denhär bloggen får du följa med mig och mina ponnyer Glorias Divina och Glorias Alma på alla äventyr vi gör.

Glorias Divina är en shetlandsponny på 2 år. Hon är född 15.5.2009 på Gotland. Uppfödare är Stuteri Gloria. Divina kallas för Diva, och är en av de snällaste och charmigaste hästar jag ngnsin mött. Hon tar plats och lämnar verkligen spår efter sig. Jag har många gånger fått höra vilken superhärlig ponny jag har och många som har sagt att om jag ngnsin säljer henne så ska jag ta kontakt. Men det har jag aldrig ens haft tanke på, och kommer aldrig göra heller.
Diva används också som barnponny och tränas med NH metod så barnen får lära sig att använda sig av det. Diva miljötränas, tömkörs och agilitytränas också.

Glorias Alma är ett gotlandsruss på 5 år. Hon är född på Gotland 8.6.2006. Uppfödare är stuteri gloria. Alma är Alma. En glad och positiv ponny med dressyren som sin starka sida. Hon tränas regelbundet med sin tävlings och träningsryttare Josefin Back. (Se hennes blogg här: http://fotografjosefin.blogg.se/ )
Vi har startat de allra första tävlingarna med henne i sommar, och jag är väldigt stolt över min coola tävlingsponny. Både debut i hoppning, dressyr och utställning har det blivit iår.
Alma används också som barnponny och jag använder henne till ponnyridning. Hon tycker det är riktit kul och är försiktig med barnen.
Alma är också inkörd och har haft tävlingslicens i Sverige.

Alma och Diva har gått i samma flock på Stuteri Gloria. De är verkligen bästa vänner, även fast de är väldigt olika i personlighet.
Titta gärna in på stuterigloria.se. Där finns massor med helfina bilder, info och saluhästar som man kan kika på.
Alma och Diva kom hem till mig i April 2010. Jag köpte dem tillsammans från Stuteri Gloria och sen har allt varit ett äventyr. Hoppas ni följer med oss och följer med på våra upptåg.

1 kommentar:

  1. Härligt, har själv två individer från Stuteri Glorias i mitt liv, inte egna utan en väns. Dom är shettisar och syskon, underbara individer. Lycka till med dina "Glorias"
    //Malin

    SvaraRadera