fredag 13 juni 2014

Vargtänder

Mitt vackra leende. Foto: Rebecca Ljung
Nu är Almas vargtänder ett minne blott. Igår fick vi vara till en "häst tandläkare" som kommer hit enda från Svea riket och kollar och fixar tänder. Jag måste säga han har stenkoll, och dessutom är han riktigt bra att förklara också.

Alma fick rejält med lugnande så hon skulle vara sömnig och inte känna av något när de drog ut tänderna, och jag måste säga att jag blev förvånad. Tänderna var ju supersmå som blev borttagna. Hon har ju visserligen nött ner dem alldeles på egen hand, men att mina visdomständer skulle vara lika stora som hennes det trodde jag aldrig.

Själva ingreppet plus raspning tog kanske 10 minuter, medans vänta på att somna och vakna tog minst en timme. Det var en som var före som lastade sin direkt fast hästen i princip sov, men det vågade inte jag. Det känndes alldeles för vågat.

Diva var med som sällskap och som charm. Det funkade riktigt bra och tack S och M för hjälpen och sällskapet. Det löpte finfint!

Nu ska det bli intressant om Almas headbangande kommer att försvinna, detta gör hon ju bara när man rider ett rejälare dressyrpass med henne så det ska bli intressant. Iallafall ska hon ridas bettlöst nu minst en vecka för läka såren inne i munnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar