onsdag 4 juni 2014

Jag är verkligen dålig på att göra någonslags vettig uppdatering på denhär bloggen. Förlåt mig så mycket. Ponnyerna mår fint och har nyss fått färdig en ny lösdrift med bete åt ponnyerna för sommaren. Den andra lösdriften måste sås in och få vila ett tag, dock kommer jag ev. att behöva ha dem i halva pga. kräken som snart antågande. Det är nämligen skog runtomkring den nya lösdriften vilket gör att det blåser lite och kräken slipper mer och kalasa på så vis.

Vi har varit mycket ut och ridit den senaste tiden och Diva går det framåt med. Hon har to.m fattat galopp självmant några gånger och galopperat obehindrat några meter. Hon travar snabbare än Alma och är med öronen framåt hela tiden, det är helt fantastiskt vad hon tycker ridning är kul. Och att trava snabbt är ju också kul, speciellt om man får tävla med cykeln.

Jag prövade att tömköra Keskivaikea i förrgår med Diva och hon funkade riktigt fint, så har nog på känn att jag kanske kommer pröva på det ännu i sommar om tillfälle ges vill säga.

Om två dagar får jag semester, och hoppas verkligen jag får tillfälle att göra långa skogsturer tillsammans med ponnyerna. Och njuta förstås! Ikväll blir det fotografering tillsammans med Jenny som fotat så många fina bilder av ponnyerna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar