tisdag 10 juni 2014

Om att köpa häst

Bild lånad från google
Igår fick jag äran att sitta och söka häst. Usch vad kul det är att titta på hästar och fantisera. Det finns så många, men att hitta dendär som har allt, det är minsann svårt!

Vi tittade på oskojjat minst 100 annonser. Vi hittade några stycken som lät helt bra, så vi ska hoppas att vi får svar snart av försäljarna. En av dem är min personliga favorit, så jag håller tummar och tår för att just den ska vara "the one".

Det allra viktigaste när man köper häst tror jag är att man ska tänka på i vilket syfte man ska ha hästen till och att man passar ihop med hästen. Jag tycker man verkligen ska följa magkänslan, men att ha en bra kompis att ge råd och tips och ha den med så man kanske har någon annans synvikel på hästen. Man blir fort "blind" om man redan på förhand har bestämt att denhär hästen vill jag ha, men sen när man kommer på plats kanske den inte var så bra som man trott. Då är det bra att man har någon som ger en ett "wake up call". Kompisen ska ju dock inte heller ha sin egna åsikt att den hästen skulle JAG aldrig köpa, utan tänka på om det skulle bli ett bra team. Det är ju inte kompisen som ska ha hästen sen heller, utan du som ska köpa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar