söndag 18 mars 2012

Träning och Tävling


Helgen har varit hästfylld!
I fredags var jag och provrida en shettis och det var hur roligt som helst! Va synd att man inte har fått rida shettis som liten, det skulle ha varit en dröm. Eller mardröm kanske, för envisa är de verkligen. Iaf, massor med roligt hade jag med ponnyn som jag tycker mer och mer om. En liten ridtur fick jag prova på och sen gick jag resten då hon tyckte det var spännande att lämna flock och hem och bege sig ut på äventyr.
Mer om ponnyn avslöjar jag en annan gång. ^^

Alma har ju blivit frisk igen och tränades lite på lördag och idag har vi varit på tävling till JPR. Tävlingssäsongen inleddes med en CR bana på 20-30 cm kryss. Och det gick superfint! Jag är så stolt, och ponnyn var supernöjd också!

Diva har jag tränat lite att tränsvänja och idag var ju hon också med på tävling. Och uppförde sig riktit fint tillsammans med Mouss. Varnade dem före avfärd om Snellmans köttfabrik och joo-o, det gick hem. Och så såg hon en söt welsh ponny som hon tittade lite förälskat på. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar