torsdag 8 mars 2012

NH och Trickträning


Idag var jag väldigt dömmande ang. mina ponnyer. Det blåser kallt, och vanligen brukar det betyda: Jag är inte fokuserad idag. Jag hade en plan, att SLÅSS med Diva som hennes manutredning, och lösgaloppera Alma. Såhär blev resultatet:

Diva = Jag behövde inte slåss. Ponnyskrutten kom medsamma då jag gav kommando: Diva, kom. På med grimma och grimskaft och hon stod helt stilla medan jag redde ut manen och satte dit pälsglans, (vilket hon i normala fall inte alls gillar).

Alma= Jag satte igång lösgaloppen. Alma galopperade ngr steg och for sen gåendes till andra ändan medans Diva väntade. Sen ropade jag Alma, kom! Det tog kanske fyra gånger och så kommer hon farandes i en helvild galopp och när hon kom till vinskyddet stanna hon upp och så ropade jag Alma, kom! Och så kommer hon enerigsk gånende emot mig utan att ens tveka! Och Diva tar släptåg.

Jag lockade och så stod båda ponnyerna framför mig. Jag backade och lockade igen och Alma kom med. Halleluja moment! Jag masserade henne sen lite och jobbade lite med spöberöring över hela kroppen. Och hon var helt underbar och lugn.
Diva tog jag däremot och gjorde spöberöring med och sen också försökte få henne att lyfta hoven med hjälp av spöet. Haha..! Spöet blev bitet i några gånger men slutligen rörde faktiskt framhoven sig. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar