onsdag 14 mars 2012

Feber och träning.


I måndags var ju veterinrären hit och pickade Alma. Det ledde precis som ifjol till feber och dessutom lite stelhet i bakdelen.
Jag ifrågasätter verkligen vaccinering. Jag vaccinerar inte mig själv heller, så varför ska man vaccinera sina djur då? Jag har hört allt för många som blivit sjuka, känner både folk och fä som blivit riktigt dåliga av vaccin. Man börjar verkligen undra.
Iallafall så är tjejen fri från feber idag och det är jag nöjd över.

Idag har jag tränat Diva med tränset. Konstaterade att det var länge sen sist och tänkte nu ska jag pröva sätta dit det och se lite reaktioner. Reaktionen = NONE. Diva stod som ett ljus och brydde sig inte utan tuggade bara på bettet en liten stund och tog sen ut det igen.
Sen tog jag med ponnyerna och tränade dem idag igen samtidigt. Det är lite klurigt att jobba med dem båda tillsammans, för Alma är så känslig och Diva är mindre känslig. Men resultatet blev superbra! Det går framåt!

Idag ska jag dessutom få mera hö och det är bara att invänta traktorljudet. ^^

Laddar upp en bild jag fick av Josefin Back som fotat Alma i november 2011. Den är så vacker. Helsnygg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar