lördag 3 mars 2012

Semestertider


Jag haft semester i två dagar och det har gått i ponnyernas tecken.

I fredags hade jag Josefin hit och träna Alma. Hon lyfte jättefint galopp och funkade superfint. Hon var så pigg, glad och framåt. Jag är en så otroligt stolt matte när jag ser hur bra hon utvecklats. 10 + till mitt helfina russ.

Diva fick ju också vara med i fredags och hon var det minsann fart i som vanligt. Gubben skulle egentligen ha henne och jag skulle fota men vi bytte om den första vägen då han är ganska ovan med hanteringen av dem ännu. Hon blev riktit överraskad då vi skulle över vägen och asfalten var fram. Ett megahopp på stället blev det och en blick som sa: Vad är detdär för svart ?
Men sen när vi for hem hade hon sprallat av sig det mesta så då fick gubben ta henne, och det gick helfint.

I lördags var det ju återigen orkanvindar, men det gjorde inget. De fick ha en lugnare dag med lite gos och pyssel.

Idag skulle vi ut och gå, men det var klingis överallt så jag vågade helt enkelt inte riskera sträckningar os.v. Så vi gick bara ut till vägen och hem igen, men en galopp bjöd de minsann på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar