torsdag 7 mars 2013

Sportlovsveckan

Ursäkta den dåliga uppdateringen, förra veckan var jag lite i dvala då det var sportlov och jag passade på att dra på mig en förkylning. Typiskt!

Men på söndag hade jag en agilityträning med Diva som gick superbra, jag tränade några moment själv men annars fick E pröva på och det gick jättefint! De ska också pröva tävla i agility tillsammans i sommar och vår så då behöver man ju träna lite före.


Igår var det en ordentlig storm och jag hade planerat in ett manegebesök med Diva. Alma fick lämna hemma, rör henne absolut aldrig i sånt här väder. Hon blir ju helt galen, och att försöka lasta henne i sånt här väder tror jag knappast skulle gå. Diva däremot skärper sig alltid fast hon kanske låtsas vara uppstressad av blåst os.v.
Iallafall, tränade programmet som vi ska tömköra och tävla med i sommar. Jag tyckte hela härvan blev till en soppa, det känndes så iallafall. Och det finns ju alltid att jobba på, men sambon tyckte det såg bra ut och jag ville inte alls tro honom. När jag sen började titta på videon så såg det inte SÅÅ förskräckligt ut som jag tänkte. Jag är ganska nöjd med tanke på att det är första gången vi tränar på en plan som är jämn och inte full med snö.
Och Diva uppförde sig exemplariskt hela tiden och jobbade så fint även fast vinden ven och hon var ensam. Det finns nog inte många som hon, hon är verkligen min drömponny!

Klicka nedan för att se film av ponnyskrutten
Klipp av Diva och tömkörningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar