onsdag 13 juni 2012

Hej hallå där!

Hejsan allihopa i det härliga sommarvädret!
SKÄMS på mig att jag inte uppdaterat på en rejäl stund här, men vi njuter av sommarvädret för fullt. Ponnyerna är igång och är glada och nöjda. Men idag upptäckte jag den värsta saken med sommaren.. bromsarna. Dom har kommit tillbaka... USCH USCH! Inte nog med att de käkar av ponnyerna, dom ska minsann ge sig på mig också.
I helgen kommer vi antagligen flytta iväg till Lepplax. Det känns skönt, men kommer sakna våra helfina ridvägar här i lappfors. Inget har slått dem hittills.

Lumikki mår bra i kokkola. Hon har två nya vänner med sig i hagen, och är betäckt och nu veckan före midsommar så ska hon ultras och då får jag se om det är ngn bebis i magen. ^^

annars, igår for jag iväg och tittade på ett släp till lapua. Släpet såg jättefint ut på bild, men väl framme fick jag tänka om. Släpet var ganska medfaret av rost, och när vi skulle öppna rampluckan föll den ner. Magkänslan sa starkt nej, så hem bar det kvickt. Så om någon har ett fint släp för ponnyer, ta kontakt! (dvs, ett som faktiskt håller och inte fallet sönder)

Nu ska jag gå och lägga mig. Det är en ny dag imorgon också.

/ Sabina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar